V Paríži sa akcie Stellantisu začali obchodovať na cene 12,90 eura za
akciu a v určitom okamihu dosiahli hodnotu 13,08 eura. Akcie sa začnú v
utorok 19. januára obchodovať aj v New Yorku, jednodňový odklad si
vyžiadali bankové prázdniny v USA.
Výkonný riaditeľ nového koncernu Carlos Tavares a prezident správnej
rady John Elkann symbolickým zazvonením spustili obchodovanie. "Fúzia
PSA a Fiat Chrysler predstavuje pre nás všetkých historický cieľ.
Stellantis je jedinečnou šancou v týchto časoch plných výziev, počas
ktorých naša branža zažíva zlomové zmeny," cituje Elkanna agentúra APA.
"Disponujeme dostatočnou veľkosťou, zdrojmi, diverzifikáciou a
know-how, aby sme využili príležitosti, ktoré ponúka nová éra v oblasti
dopravy. Naším cieľom je vybudovať niečo jedinečné a výnimočné a našim
klientom ponúkať praktické, bezpečné a inovatívne vozidlá a služby,"
dodal Elkann. Podľa neho v nadchádzajúcom desaťročí vznikne mnoho
noviniek. Elkann je potomkom rodiny Agnelliovcov, ktorá založila Fiat.
Podľa Tavaresa z fúzie vzišiel koncern v hodnote 25 miliárd eur, ktorý
bude môcť využiť synergické efekty a tie mu dopomôžu k ďalšiemu rastu.
Podľa agentúry AP nový koncern chce ušetriť päť miliárd eur ročne a jeho
výrobná kapacita dosiahne 8,7 milióna vozidiel ročne.
Fiat Chrysler, ktorý vznikol v roku 2014 fúziou Fiatu a Chrysleru,
ukončil obchodovanie v piatok 15. januára so stratou 4,35 % na úrovni
12,57 eura za akciu. To znamená trhovú kapitalizáciu takmer 20 miliárd
eur, čo však ani zďaleka nedosahuje historické maximum vyše 30 miliárd
eur z roka 2018.